Na linii tramwajowej nr 11 tymczasowe zmiany do połowy przyszłego roku

Data publikacji: 13.01.2020

Tramwaje Śląskie przygotowują się do wyłączenia części torowiska w Chorzowie i Świętochłowicach. Jest to planowane w związku z inwestycją, która poprawi komfort podróży tramwajami.

Od soboty 25 stycznia 2020 r. co najmniej do końca czerwca 2021 r. linia tramwajowa nr 11 będzie kursować inaczej niż zwykle. Jest to związane z modernizacją infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie oraz ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach.

Linia tramwajowa nr 11 na czas prac kursować będzie w relacji: Katowice Plac Miarki – Chorzów Rynek – Bytom Łagiewniki Zajezdnia, a w zamian uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-11, kursująca w relacji: Ruda Śląska Chebzie Dworzec PKP – Świętochłowice Piaśniki Skrzyżowanie – Chorzów Rynek. W dni robocze oraz częściowo w soboty będzie ona jeździć z częstotliwością co 15 minut i w niedziele co 30 minut. Jej przebieg dokładnie opisany jest w komunikacie w dedykowanej zakładce "Rozkłady i Komunikaty".

Dodatkowo, w ramach uzupełnienia oferty przewozowej, na linii tramwajowej 0 wprowadzona zostanie zmiana rozkładu jazdy. Będzie ona polegała na zwiększeniu liczby kursów oraz korekcie godzin odjazdów. Linia 0 będzie kursować na swojej standardowej relacji, tj.: Katowice Plac Wolności / Zawodzie ZajezdniaChorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia.

Najnowsze informacje
Rozpoczęto budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze
Rozpoczęto budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Zagórze

Wczoraj została wbita symboliczna "pierwsza łopata" na placu budowy nowej linii tramwajowej, która od istniejącej pętli doprowadzona zostanie do ronda im. Jana Pawła II. Na nowych torach zaczną kursować tramwaje pod koniec stycznia 2023 roku.

Dbajmy o siebie nawzajem. Ruszyła kampania ZTM o bezpieczeństwie w czasie COVID
Dbajmy o siebie nawzajem. Ruszyła kampania ZTM o bezpieczeństwie w czasie COVID

Rozpoczęliśmy kampanię informacyjną o bezpieczeństwie w komunikacji miejskiej w czasie COVID. Przekaz oparty jest o liczby i fakty, obrazujące skalę podejmowanych działań. Komunikat poparty jest zaleceniami dla pasażerów, na których również spoczywa część odpowiedzialności za wspólne bezpieczeństwo. Emocjonalny hasztag spaja całość, odwołując się do poczucia wspólnoty #dbajmy-o-siebie-nawzajem.