Na linii tramwajowej nr 11 tymczasowe zmiany do połowy przyszłego roku

Data publikacji: 13.01.2020

Tramwaje Śląskie przygotowują się do wyłączenia części torowiska w Chorzowie i Świętochłowicach. Jest to planowane w związku z inwestycją, która poprawi komfort podróży tramwajami.

Od soboty 25 stycznia 2020 r. co najmniej do końca czerwca 2021 r. linia tramwajowa nr 11 będzie kursować inaczej niż zwykle. Jest to związane z modernizacją infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie oraz ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach.

Linia tramwajowa nr 11 na czas prac kursować będzie w relacji: Katowice Plac Miarki – Chorzów Rynek – Bytom Łagiewniki Zajezdnia, a w zamian uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-11, kursująca w relacji: Ruda Śląska Chebzie Dworzec PKP – Świętochłowice Piaśniki Skrzyżowanie – Chorzów Rynek. W dni robocze oraz częściowo w soboty będzie ona jeździć z częstotliwością co 15 minut i w niedziele co 30 minut. Jej przebieg dokładnie opisany jest w komunikacie w dedykowanej zakładce "Rozkłady i Komunikaty".

Dodatkowo, w ramach uzupełnienia oferty przewozowej, na linii tramwajowej 0 wprowadzona zostanie zmiana rozkładu jazdy. Będzie ona polegała na zwiększeniu liczby kursów oraz korekcie godzin odjazdów. Linia 0 będzie kursować na swojej standardowej relacji, tj.: Katowice Plac Wolności / Zawodzie ZajezdniaChorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.