Obwieszczenie
w sprawie naruszenia dostępności danych osobowych wskutek awarii systemu ŚKUP
Szanowni Państwo,
w związku z przekazaną przez Urząd Metropolitalny Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii (UM GZM) informacją o przeprowadzonym ataku hakerskim na serwery Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP), dane osobowe w module reklamacji zostały zaszyfrowane.
Z uzyskanych informacji nie ma potwierdzenia o wycieku danych osobowych osób korzystających z modułu reklamacji ŚKUP. Administrator Danych Osobowych użytkowników ŚKUP w dniu 10 lutego 2023r. powiadomił o zaistniałym naruszeniu dostępności danych osobowych Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jakie są możliwe konsekwencje i zagrożenia?
W związku z zaistniałym zdarzeniem wskazujemy konsekwencje naruszenia dostępności Państwa danych osobowych:
- brak możliwości skorzystania ze środków zgromadzonych w elektronicznej portmonetce na karcie ŚKUP,
- brak dostępności do danych zawartych w karcie ŚKUP,
- brak możliwości wydawania kart ŚKUP.
Co należy zrobić i jakie podjęto kroki?
Wszelkie informacje dotyczące postępowania podczas awarii ŚKUP znajdują się na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego w zakładce aktualności dostępnej pod adresem: https://www.metropoliaztm.pl/pl/s/
Aktualnie trwają prace mające na celu przywrócenie dostępności danych osobowych w możliwe jak najszybszym czasie.
Informacje
W celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, którym jest Pan Bartłomiej Czauderna, iod@metropoliaztm.pl
Ponadto w związku z zaistniałym zdarzeniem możecie się Państwo kontaktować z Zarządem Transportu Metropolitalnego pod danymi teleadresowymi dostępnymi na stronie podmiotowej BIP ZTM.
Informacje dotyczące zaistniałego zdarzenia będą na bieżąco aktualizowane i publikowane na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego w zakładce aktualności.
Pragniemy wyrazić szczere ubolewanie w związku z zaistniałą sytuacją i serdecznie Państwa przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Ważna informacja dla użytkowników aplikacji Transport GZM
W sklepie Google Play i AppStore dostępne są aktualizacje aplikacji Transport GZM. Wprowadzają jedną istotną zmianę dla pasażerów. W nowej wersji aplikacji możliwość aktywacji przejazdu z biletu Pakietowego działa tylko poprzez zakładkę "moje bilety".
Prace serwisowe Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP)
W poniedziałek 16 września od godziny ok. 10:00 do ok. 10:30 elektroniczne tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz portal Pasażera mogą być tymczasowo nieczynne. Powodem są przeprowadzane prace techniczne. Pasażerów przepraszamy za niedogodności.