Punkty Obsługi Klienta przenoszą się do internetu – najważniejsze informacje dla pasażerów

Data publikacji: 04.03.2021

Od 22 marca zapraszamy pasażerów korzystających z Punktów Obsługi Klienta do załatwiania spraw zdalnie poprzez Portal Klienta i aplikacje mobilne. W dalszym ciągu do dyspozycji podróżnych pozostaje sieć blisko 600 punktów sprzedaży stacjonarnej, ponad 120 automatów biletowych oraz 10 Punktów Obsługi Pasażera.

40 Punktów Obsługi Klienta kończy swoje stacjonarne działanie. Sprawy tam kierowane, związane z Kartą ŚKUP, będzie można załatwić bez wychodzenia z domu. Tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w czasach pandemii.

Zamówione do 6 marca karty ŚKUP będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta do 20 marca. 22 marca nieodebrane z Punktów Obsługi Klienta karty zostaną przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Natomiast karty zamawiane po 6 marca będzie można nadal zamawiać z przesyłką do domu (więcej informacji na stronie ZTM) przez Portal Klienta lub odbierać w 10 Punktach Obsługi Pasażerów.

Dla pasażerów, którzy chcą załatwiać sprawy stacjonarnie, przygotowane zostały dwie możliwości: automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera. W automatach biletowych możliwy jest zakup biletu elektronicznego na kartę ŚKUP, zmiana PIN-u karty, doładowanie elektronicznej portmonetki, otrzymanie niespersonalizowanej karty ŚKUP, sprawdzenie stanu karty oraz wyświetlenie ostatnich operacji.

Punkty Obsługi Pasażerów, znajdują się w następujących miejscach:

  • Bytom, pl. Wolskiego,
  • Chorzów, Rynek 8/1,
  • Gliwice, pl. Piastów 2,
  • Katowice, dworzec kolejowy,
  • Katowice, ul. Pocztowa 10,
  • Katowice, Barbary 21 A,
  • Piekary Śląskie, ul. Jana Pawła II 46,
  • Sosnowiec, ul. Warszawska 3/17,
  • Tychy, al. Marszałka Piłsudskiego 12,
  • Tarnowskie Góry, ul. Pokoju 1.

Do dyspozycji pasażerów pozostaje również blisko 600 punktów sprzedaży stacjonarnej, ich dokładne rozmieszczenie można sprawdzić na mapie na stronie ZTM w zakładce Mapa.

W przyszłym tygodniu planujemy szeroką dystrybucję materiałów informacyjnych do Punktów Obsługi Klienta.

Zamówione do 6 marca karty ŚKUP będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta do 20 marca. 22 marca nieodebrane z Punktów Obsługi Klienta karty zostaną przekazane zgodnie z poniższą tabelą do Punktów Obsługi Pasażera:

Zainteresowani pasażerowie mogą zgłaszać do nas chęć odbioru karty ŚKUP w innej lokalizacji niż wskazane w powyższej tabeli pod adresem e-mail: kancelaria@metropoliaztm.pl. W treści maila prosimy o podanie takich informacji jak: imię, nazwisko, lokalizacja Punktu, do którego została skierowana karta oraz lokalizacja Punktu, do którego ma zostać przekierowana karta.

Przygotowaliśmy także specjalną tabelę, prezentującą, gdzie pasażerowie mogą załatwić poszczególne sprawy po zamknięciu Punktów Obsługi Klienta:

 

W razie pytań zapraszamy do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 16 30 30.