Stanowisko ZTM dot. incydentu opisanego na łamach Gazety Wyborczej

Data publikacji: 01.07.2020

Poniżej prezentujemy stanowisko ZTM dot. incydentu opisanego na łamach Gazety Wyborczej w publikacji „Kierowca wyprosił z autobusu 14-latka z rowerem. Wieczorem chłopak został sam na przystanku”.

Szczerze przyznajemy i ubolewamy, że taki incydent miał miejsce. Przykro nam, że doszło do zaistniałej sytuacji.
Odnosząc się do opisywanego w artykule incydentu, osoba, która przygotowała treść odpowiedzi, nie wzięła pod uwagę przyjętego i jednoznacznego stanowiska ZTM w zakresie przewożenia rowerów. Przy tej okazji pragniemy podkreślić, że jesteśmy przyjaźnie nastawieni do rowerów i rowerzystów. Zachęcamy mieszkańców regionu do korzystania z tego środka transportu. Jako podmiotowi budującemu transport publiczny w regionie zależy nam na integrowaniu różnych środków lokomocji.

W związku z powyższym wobec pracownika, który udzielił odpowiedzi na przedmiotową skargę zostaną wyciągnięte konsekwencje. Zwrócimy się także do PKM Katowice z wnioskiem o odniesienie się do tego incydentu i przesłanie wyjaśnień.

Pragniemy również przeprosić 14-latka i jego opiekuna za to zdarzenie.

Dziękujemy katowickiej Gazecie Wyborczej za podjęcie tematu. Wierzymy, że pozwoli to na uniknięcie podobnych incydentów w przyszłości. Chcemy jednak jednocześnie wskazać, że przykro nam, że Redakcja nie skontaktowała się ze służbami ZTM przed publikacją tekstu. Po rozmowie z Redaktorami Gazety Wyborczej liczymy, że temat będzie kontynuowany na łamach prasy i tym samym informacje z dzisiejszej publikacji zostaną uzupełnione w kolejnym tekście o oficjalne stanowisko ZTM w tym zakresie.

Najnowsze informacje
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji

Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.