Za nami tegoroczny Dzień bez Samochodu. Zobacz, co się działo

Data publikacji: 26.09.2022

22 września zachęcaliśmy do korzystania z autobusów, tramwajów i trolejbusów oraz dziękowaliśmy naszym Pasażerom za wybór ekologicznej formy transportu - komunikacji miejskiej. Oprócz bezpłatnych przejazdów dla posiadaczy dowodu rejestracyjnego przygotowaliśmy słodki poczęstunek, quiz i transportowe gadżety. Braliśmy także udział w edukacyjnej akcji Policji.

Jak co roku w Dniu bez Samochodu przygotowaliśmy dla Pasażerów atrakcje, które są formą podziękowania za korzystanie z komunikacji miejskiej. W autobusach można było spotkać hostessy, które rozdawały słodkie poczęstunki. Pasażerowie rozwiązywali quizy i ankiety. Korzystając z komunikacji miejskiej w tym wyjątkowym dniu, można było otrzymać ZTM-owe gadżety, a osoby, które miały przy sobie dowód rejestracyjny pojazdu nie płaciły za bilet.

Zarząd Transportu Metropolitalnego wziął także udział we wspólnej akcji edukacyjnej prowadzonej przez Policję "Dla każdego jest miejsce na drodze", której celem jest promowanie wzajemnej kultury wszystkich uczestników ruchu drogowego. Więcej o akcji można przeczytać tutaj.

 

Najnowsze informacje
Grafika: Zmieni się lokalizacja Punktu Obsługi Pasażera w Gliwicach
Zmieni się lokalizacja Punktu Obsługi Pasażera w Gliwicach

Od 5 grudnia gliwicki POP będzie mieścił się w nowo otwartym Centrum Przesiadkowym. Pasażerowie w jednym miejscu będą mogli załatwić swoje sprawy i przesiąść się do wybranego środka transportu.

Grafika: Dla pasażerów dojeżdżających do Gliwic ZTM przygotował dodatkowe informacje
Dla pasażerów dojeżdżających do Gliwic ZTM przygotował dodatkowe informacje

3 grudnia, w związku z oddaniem do użytku Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, na terenie tego miasta zmieni się funkcjonowanie ok. 50 linii autobusowych. Zarząd Transportu Metropolitalnego podkreśla, że wśród tych linii są także takie, których trasa wykracza poza Gliwice i z tego powodu z modyfikacjami powinni się zapoznać także mieszkańcy np. Knurowa, Pyskowic i Zabrza. Teraz, aby pasażerom z tych miast ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej, organizator transportu przygotował dodatkowe materiały informacyjne.