Punkty Obsługi Klienta ponownie otwarte
Około 40 Punktów Obsługi Klienta, które w dużej części zlokalizowane są w kioskach i centrach miast, zostało otwartych. Jest to wynik dużej liczby zapytań pasażerów o możliwość m.in. odbioru kart ŚKUP oraz zakodowania na nich biletów elektronicznych.
W trosce o pasażerów oraz pracowników POK, prowadzącemu usługę (mBank) zostały wskazane przepisy, które określają, jak należy prowadzić obsługę podróżnych w takich miejscach w czasie zagrożenia epidemicznego. Mimo powyższego apelujemy do zainteresowanych wizytą w POK o rozsądek oraz przestrzeganie odgórnie zalecanych wskazówek bezpieczeństwa, np. zachowanie odpowiedniej odległości między drugą osobą, czy też zakrywanie we właściwy sposób ust i nosa podczas kaszlu i kichania.
Punkty Obsługi Klienta to sieć ok. 40 punktów przygotowanych przez mBank do kompleksowej obsługi systemu ŚKUP. Można w nich m.in.:
- złożyć wniosek oraz odebrać spersonalizowaną kartę ŚKUP,
- odblokować kartę ŚKUP oraz ją zwrócić,
- składać reklamacje dotyczące działania karty ŚKUP oraz pieniądza elektronicznego,
- doładowywać kartę, kupować i kodować na karcie okresowe bilety elektroniczne, kodować ulgi,
- odebrać zamówioną spersonalizowaną kartę ŚKUP.
Z racji zagrożenia epidemicznego niektóre z POK mogą pracować w ograniczonym zakresie i być otwarte o innych niż standardowo godzinach. Lista POK znajduje się w zakładce Kontakt – Punkty Obsługi.
![Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]](/media/uploads/rok_2020/na_obszarze_jest_10_punkt%C3%B3w_obs%C5%82ugi_pasa%C5%BCera._jeden_z_nich_znajduje_si%C4%99_na_katowickim_dworcu..jpg)
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 I]
W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Wprowadzamy godziny dla seniorów, aby zapewnić maksymalny komfort obsługi. Zmiany dotyczą również liczby połączeń, ponieważ od 17 października pasażerowie mogą zajmować tylko 30 % wszystkich miejsc w pojeździe. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Usprawnienie dla użytkowników ŚKUP. Bilety miesięczne w aplikacji
Aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała funkcjonalność sprzedaży biletów. Od 4 stycznia można w niej kupić m.in. bilety 30-dniowe i 90-dniowe, tygodniowe, dzienne, dobowe i oczywiście jednorazowe. Do tej pory za pomocą dostępnych na rynku zewnętrznych aplikacji, z których usług korzysta Zarząd Transportu Metropolitalnego, można było kupić tylko bilety jednorazowe.