Kolejne tablice SDIP służą pasażerom

Publication date: 28.10.2020

Trwa rozbudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Na kolejnych przystankach pojawiają się nowe tablice elektroniczne, a część dotychczas nieużywanych urządzeń, głównie z Tarnowskich Gór, podłączona została do systemu. Na finiszu są również prace nad nowym portalem pasażera.

W środę 28 października rozpoczęły się odbiory techniczne 30 nowych tablic elektronicznych. Zostały one zamontowane na przystankach w Gliwicach (Gliwice Rybnicka, Gliwice Nowy Świat, Łabędy Osiedle, Sośnica Apteka, Gliwice Żurawia), Rudzie Śląskiej (Nowy Bytom Urząd Miasta) oraz Bytomiu (Bytom Dworzec, Stroszek Osiedle) i Zabrzu (Zabrze Goethego). Większość z nich posłuży do informowania o odjazdach na dworcach autobusowych w dwóch ostatnich wyżej wymienionych miastach. W tych lokalizacjach, w jako pierwszych w całej Metropolii, pojawiły się również większe, zbiorcze tablice. Będą na nich prezentowane godziny odjazdów ze wszystkich dworcowych stanowisk.

Kończą się również prace nad przyłączeniem starszych tablic do nowego systemu. W ramach prac podłączone zostały 72 tablice zamontowane w ramach projektu SDIP I, a także finalizowane są pracy przy tablicach na Dworcu w Tarnowskich Górach, które po okresie przerwy znów będą informowały pasażerów o rzeczywistym czasie odjazdu autobusów. Tablice te były tymczasowo wyłączone, ze względu na fakt, że systemy poprzednich organizatorów transportu nie były ze sobą kompatybilne. Prace techniczne zostały już zakończone, jednak testujemy, czy działają one poprawnie i wprowadzamy modyfikacje systemowe. Dlatego też prosimy o zgłaszanie zauważonych zaburzeń w ich pracy.

Na ukończeniu są również prace nad nowym, internetowym portalem pasażera. W najbliższych dniach planowane jest jego pełne uruchomienie, a teraz zbieramy opinie na temat udostępnionej wersji testowej. Można je przesyłać mailem na adres kancelaria@metropoliaztm.pl, tytułując go "Portal Pasażera".

News
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 VI]
Obsługa pasażerów w dobie koronawirusa [Aktualizacja: 5 VI]

W trosce o podróżnych oraz pracowników organizatora transportu, wprowadziliśmy wiele zmian w zakresie obsługi pasażerów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi pasażerów, m.in. w zakresie kupna i zwrotu biletów w czasie stanu epidemii.

Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM
Transport publiczny wyjdzie z kryzysu obronną ręką - debata na Kongresie Polityki Miejskiej z udziałem ekspertów ZTM

8 czerwca odbyła się w ramach Kongresu Polityki Miejskiej debata „Czego nauczyła nas pandemia - perspektywa transportu publicznego”. Uczestniczyli w niej eksperci z 4 instytucji - dyrektor Małgorzata Gutowska oraz zastępca dyrektora ds. handlowych Andrzej Stangret z Zarządu Transportu Metropolitalnego, zastępca dyrektora ds. transportu Maciej Sobieraj z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi i zastępca dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Katarzyna Hebel.