Customer Service Points reopened

Publication date: 20.03.2020

About 40 Customer Service Points, which are largely located in kiosks and city centers, have been opened. This is the result of a large number of passenger inquiries about the possibility of, among others receiving ŚKUP cards and encoding electronic tickets on them.

For the sake of passengers and employees of CSC, the operator (mBank) has been given regulations that specify how to provide service to travelers in such places during an epidemic emergency. Despite the above, we urge those interested in visiting the Customer Service Center to be reasonable and to observe the safety instructions from the top, e.g. keep a proper distance between each other, or cover the mouth and nose properly when coughing and sneezing.

Customer Service Points are a network of about 40 points prepared by mBank for comprehensive service of the ŚKUP system. They include, among others:

  • submit an application and collect a personalized ŚKUP card,
  • unblock the ŚKUP card and return it,
  • file complaints regarding the operation of the ŚKUP card and electronic money,
  • top up the card, buy and code periodic electronic tickets on the card, code discounts,
  • collect the ordered personalized ŚKUP card.

Due to the epidemic threat, some of the CSOs may work to a limited extent and be open at other than standard hours. The POK list is in the Contact - Service Points tab.

News
Graphics: Świąteczne zmiany w komunikacji miejskiej Transport GZM
Świąteczne zmiany w komunikacji miejskiej Transport GZM

Podobnie jak w poprzednich latach, w okresie świątecznym Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadza szereg zmian w komunikacji miejskiej. O ile do większości z nich pasażerowie mogli już przywyknąć, tak jedna jest czymś zupełnie nowym.

Graphics: Większa elastyczność, wydłużony czas ważności biletów. Transport GZM z nową ofertą
Większa elastyczność, wydłużony czas ważności biletów. Transport GZM z nową ofertą

Od 1 stycznia 2026 roku pasażerowie Transportu GZM skorzystają z nowej, bardziej elastycznej oferty biletowej. Zmiany obejmą bilety 90-minutowe oraz te z oferty „Podróż Start/Stop”. Nowe wersje biletów zapewnią jeszcze większą swobodę korzystania z autobusów, tramwajów i trolejbusów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ceny pozostaną bez zmian.